Her er Gullkorn-finalistene 2010

(15. oktober 2010) Det har vært rekordmange innsendte bidrag til Gullkorn 2010. Hos årets finalister har juryen vektlagt arbeider som kan dokumentere effekt og resultater.
Over 100 nominasjoner er sendt inn til årets Gullkorn som går av stabelen
4. november. Juryen har hatt en større jobb enn normalt og melder om et svært høyt
nivå på mange av bidragene.

Stein Rømmerud, kommunikasjonsdirektør i Coca Cola har vært årets juryleder.
- Det har vært spennende å sitte i årets jury. Juryen har bestått av en bredt sammensatt faggruppe der vi har hatt mange sterke og gode diskusjoner. At vi får inn så mange
bidrag vitner om stor interesse for både faget og for prisen. Jeg tror også prisen er viktig
for bransjen fordi den bidrar til å skape en bredere forståelse for faget samtidig som
den har et inspirerende element i seg, sier Rømmerud.

- I år har juryen i stor grad vektlagt effektmåling og dokumenterte resultater når vi har evaluert bidragene. I lys av dette er juryens holdning at bransjen fortsatt har en vei å gå, men samtidig ser vi at mange av arbeidene holder et svært høyt nivå. Faglig sett er jeg ikke i tvil
om at bransjen beveger seg i riktig retning, og Gullkorn er et flott arrangement som dokumenterer nettopp dette, avslutter Rømmerud.

De nominerte til Gullkorn 2010

Årets virksomhetsprofilering
• Gambit Hill & Knowlton og Mudo-gruppen med "Mudo - ny aktør i treningsbransjen"
• Dinamo og Standard Norge med "Standard Norge"
AGR og et team av samarbeidende byråer med "400 brønner"

Årets produktprofilering
• Coca Cola med "Passion for fashion"
• Opera Software ASA med "Opera Mini for iPhone"
• PR-operatørene og Veidekke Eiendom med "Konfektfabrikken"
• Nucleus AS og Husbanken "Bostøtte 2"

Årets holdningskampanje
• Dinamo PR og Norad "Reisen tilbake"
• Geelmuyden.Kiese og Gnist partnerskapet, Kunnskapsdepartementet med "Lærerrekrutteringskampanjen: Har du det i deg?"
• Creo Communication og Gjensidigestiftelsen/Svømmeforbundet med "Svømmeaksjonen 2010 gav politisk gjennomslag"

Årets organisasjonsbygger
• Dinamo PR og Skatteetaten med "Kurs i flerkulturell forståelse og kommunikasjon"
• Gambit Hill & Knowlton og Skattedirektoratet med "Skatteparadiset 2015 - Nye virksomhetsstrategier for Skatteetaten"
• Nortura med "Løft"

Åpen klasse
• Reitangruppen med "Lederkåring 2010"
• Statens legemiddelverk med "P-pillepia"
• "Inspired by Iceland" - Et konsortium av ressurser i regi av Islandske myndigheter med bidrag fra reiselivet på Island og eksterne ressurser blant andre Icelandair og First House i Norge
• Geelmuyden.Kiese og Icopal med "Den dødelige gassen Radon - fra fare til forskrift"

Årets publikasjon
  • Memu fra Arbeids- og velferdsdirektoratet
  • Smart fra Nasjonalt kompetansesenter for fri programvare.
  • K-magasinet fra Kongsberg Gruppen ASA